Nëse keni lindur në dhjetor, janar, gusht ose shtator mund të ketë një ndikim domethënës dhe afatgjatë në jetën tuaj. Hulumtimet tona të reja mbi muajin tuaj të lindjes mund të kontribuojnë gjithashtu në formësimin e personalitetit tuaj. Në veçanti, ne kemi zbuluar se vetëbesimi i njerëzve mund të ndryshojë ndjeshëm në varësi të muajit të lindjes së tyre. Arsyeja nuk është shenja juaj astrologjike, por roli që luan data e lindjes për të vendosur se kur ju hyni në shkollë. Shumica e vendeve e specifikojnë kohën kur fëmijët e vegjël duhet të fillojnë shkollën duke përdorur një datë të caktuar të vitit.
Për shembull, në Mbretërinë e Bashkuar data e fillimit është 1 shtator. Në vende federale si Australia ose SHBA, datat e fillimit ndryshojnë midis shteteve. Fëmijët që mbushin pesë vjeç deri në datën e fillimit do të fillojnë shkollën, ndërsa fëmijët, ditëlindja e të cilëve është pas datës së fillimit të shkollës, do ta fillojnë shkollën vitin e ardhshëm.
Pozita relative e ditëlindjes tuaj deri në datën e fillimit të shkollës ka një pasojë të rëndësishme: përcakton nëse gjatë gjithë shkollës fillore dhe të mesme jeni në mesin e nxënësve më të vjetër, më të pjekur, më të gjatë të klasës ose jo.
Mosha relative dhe suksesi i karrierës
Dihet mirë se mosha relative në shkollë mund të ketë një ndikim afatgjatë. Një numër i madh hulumtimesh kanë treguar, për shembull, se studentët që ishin relativisht të vjetër në mesin e shokëve të tyre, kanë më shumë gjasa të bëhen lojtarë profesionistë të sportit. Ky model është i dukshëm në një gamë të gjerë sportesh në shumë vende të ndryshme me datat të ndryshme të fillimit të shkollës, siç janë futbolli, hokej në akull dhe AFL.
Roli i vetëbesimit
Hulumtimi ynë sugjeron se një nga arsyet kryesore për këtë “efekt të ditëlindjes” është ndikimi i moshës relative në vetëbesim. Hulumtimet e fundit tregojnë se fëmijët që arrijnë të renditen relativisht më lart në krahasim me bashkëmoshatarët e tyre kanë vetëbesim më të lartë. Të jesh relativisht i vjetër në mesin e shokëve të tu tenton të të vendosë më lart në shpërndarjen e arritjeve. Fëmijët që gëzojnë këtë gjatë gjithë fëmijërisë mund të përfundojnë duke qenë më të sigurt në aftësinë e tyre dhe të mbajnë këtë besim me ta më vonë.
Për të provuar këtë ide, kemi kryer dy studime. E para ishte me fëmijët e shkollave australiane në klasat e teta dhe të nënta (13 deri në 15 vjeç) të lindur një muaj, përpara datës së fillimit të shkollës.
Kemi vëzhguar 661 fëmijë rreth prirjes së tyre për të marrë përsipër rreziqe dhe për të patur vetëbesim. Gjetëm prova se disa prej djemve relativisht të moshuar kanë tendencë të jenë më konkurrues se bashkëmoshatarët e tyre.
Në studimin e dytë, kemi anketuar më shumë se 1.000 të rritur australianë (24 deri në 60 vjeç) të cilët kanë lindur në anët e ndryshme të datës së fillimit të shkollës në shtetet e tyre. Ne kemi zbuluar se ata që kishin qenë relativisht të vjetër në shkollë, ishin më të sigurt në aftësitë e tyre në një detyrë që përfshinte llogaritje të thjeshta matematikore. Ata gjithashtu treguan se ata ishin më të gatshëm për të marrë rreziqe në jetën e tyre sesa ata që ishin relativisht të rinj.
Politika për të zvogëluar efektin e ditëlindjes
Në një botë ku vetë-besimi dhe marrja përsipër e rrezikut shpërblehen, zotërimi i këtyre tipareve mund t’u japë atyre një avantazh. Ata, që ishin relativisht të rinj, mund të jenë në disavantazh.
Kuptimi i efektit disi të papritur të datave të lindjes në tiparet e personalitetit është i rëndësishëm. Ajo mund të informojë politikat për të zvogëluar efektet e moshës relative.
Për shembull, ajo mund të ndihmojë edukatorët në vlerësimin e tyre dhe nxitjen e potencialit të secilit fëmijë.
Në veçanti, ajo mund të ndihmojë në informimin e hartimit të programeve të kurrikulës dhe vlerësimit për të shmangur ndëshkimin e padëshiruar të vendosur mbi studentët relativisht të rinj që kanë lindur para datës së fillimit të shkollës dhe jo pas sajm shkruan syri.
Kjo gjithashtu nënkupton që grupimi i fëmijëve në bazë të aftësive mund të jetë një zgjidhje më e mirë sesa klasat strikte të moshës.